RSS

deci…

31 ian.

…e adevarat ca daca mînci peste te faci destept! uite,  io, de la numa citeva restulete pierdute pîntre prazu, morcovii, pastele, scoicile si sosu cu sofran, am ajuns sa  retiu -si-s precisa ca-i  pur leo rest deo ma vi- ca ce e-acolo’n vîrfu farfurii, rotocoalele alea trei, e placopecten magellanicus. anfen, asa scrisera aia pa ambalaj, daca a gresit ei, gresesc si io.

dscn3516

acu, daca stie cineva sa-mi spuie si mie cum le zice in româneste la coquilles st-jacques, io-s numa ochi si ure…memorie. mersi davans.

(detalii pentru interesati: înabusiti scoicile vro cîteva minute, pîn se deschid ,  in vin alb. taiati julienne morcovu si prazu si prajiti-le’n ulei de masline.  dupa vro sapte minute sînt cam gata, al dente, se pot adauga scoicile si stinge focu.

dscn3509

din zama ‘n care au fiert scoicile  faceti sos prajind o ceapa (charlotte, de preferans), turnind apoi  zama peste ea, reducind la jumate – la foc iute- zama, strecurind pîntr-o sita zama cu ceapa,  adaugind sofran si smîntina zemii si lasind sa se ingroase oleaca la foc mic.de sare si piper uitasem, da daca nu uitati voi e ok)

în sosu asta punem sa se incalzeasca buchetelele de broccoli pe care le-am oparit separat, in apa sarata, da dup’aia le-am imersat în apa rece ca gheata , de-aia ‘s acuma reci. si frumos verzi.

dscn3515

pastele se fierb ca de obicei.

simplu, nu? iar daca operatiunile se petrec  simultan, e si repede gata.

si gata dscn3520si cu pozele)

pe es: me biansiur ca placopecten’u magellanicus tre prajit un minut-doua pe fiecar eparte, dup’aia asezonat cu sare , piper… fu de scurta durata efectu pestelui, donc

 
5 comentarii

Scris de pe ianuarie 31, 2009 în 1, nici blog fara pîine

 

5 răspunsuri la „deci…

  1. crisatcross

    ianuarie 31, 2009 at 3:59 am

    Io nu stiu cum se zice in romaneste la scoicile alea, dar stiu sa zic frumos, fara sa ma balbai: Sa ne traiesti Ciocolato Piparato, sa fii tu insati si atunci cand te urasti, si sa ne hranesti virtual cu povestile tale bune precum retetele si fotografiile care te ingrasa doar privindu-le. Daca pare o declaratie de dragoste, daca miroase ca una, pai chiar e, nu-ti mai bate capul!…
    LA MULTI ANI!

    Apreciază

     
  2. Vania

    ianuarie 31, 2009 at 6:53 am

    Mă apuc să fac, dar fără poze… Întâmplător, am toate componentele, mai puţin brocolli. Important, însă, este şofranul.

    Apreciază

     
  3. lektor

    ianuarie 31, 2009 at 8:14 am

     
  4. ana

    ianuarie 31, 2009 at 11:05 am

    numai saint jacgues? scoici fara nume nu-s bune? 😉

    Apreciază

     
  5. ciocolatacupiper

    februarie 1, 2009 at 2:49 am

    cris- multumesc si tzoc, tzoc, tzoc

    vania- eheee, unde-s vremurile cind l’important c’est(ait) la rose, l’important

    lektor- deci…;;)
    (iar aia cu placopecten magellanicus e deci doar un accident cerebral:))

    ana- nici eu nu stiu de ce trebuie sa poarte toate un nume:)

    Apreciază

     

Lasă un comentariu