RSS

cum as fi fost io pa vremea lu Ceausescu

27 Ian

dragi tovarăşi şi pretini,
în atenţia organului meu vizual s-a insinuat leapşa de la Jock, mon fils bien aimé, al cărui dosar e public, aşa că daţi dovadă de compatriblogism şi faceţi-vă că-l răsfoiţi.

leapşa asta presupune efort de imaginaţie sau spiritism, lucruri cu care partidu m-a’nzestrat din belşug, uitînd – însă-  să-mi esplice ce-i ăla efort.

din spirit tovărăşesc, însă, trec cu vederea varianta dizidenţei, şi-mi potrivesc pasu cu ritmu defilării.

că toma veni vorba:  cu riscu să fiu esclusa din rîndu partidului, sau ( la fel de grav- dacă e să po să-mi dau cu părerea-) să fiu făcută secretară de partid, recunosc că încă de la vîrsta fragedă a pionieriei aveam o aversiune viscerală faţă de careurile din curtea şcolii şi defilările anuale.

activitatea în sine o suportăm relativ uşor, ducindu-mă cu gindu’n alte părţi. la vrun personaj de carte(că mă’ndragosteam în fiecare saptaina de vro doi…eheee, pă vremea aia nu  ţineam cărţile  noo săptămîni acasă, prelungindu-le termenu de’nchiriere pin computer), sau la ce-o să facă maica-mea de mîncare pă ziua aia. dac’o să facă.  numa că patosu unora mă făcea să vărs, şi,  cît aş fi’ncercat io să mă conving că probabil  mă  oftic  că nu po şi io să fiu ca ei, să mă simt la nelocu meu.

bon, unde rămăsesem?
aham, la efort.
păi:
– se prea poate că  pă vremea lu Ceauşescu mi-ar fi fost cînd prea frig, cînd prea cald. cînd prea foame, cînd vro indigestie. cînd prea aşa, cînd prea pă dincolo. da indiferent cum mi-ar fi fost, la ochii albaştri ai lu Paul Soloc(nu-s sigură de nume) tot m-aş fi uitat pin televizoru alb-negru. şi la alţi doi ochi albaştri, cei mai frumoşi din lume. probabil că tot numa  pîn televizor.  sau poate ca nu, poate ca de la din ce in ce mai mica apropiere, sa trebiasca sa ma uit sasiu, sa…zut!, unii lucra la orele unspe ale zilii, io fantazez ca pa vremuri!

membră de partid,  să fi vrut io şi nu m-ar mai fi făcut după prima şi ultima convorbire’n urmă căreia  aparatu şi-a consolidat impresia proastă despre mine, iniţial bazată doar pe aia doi centimetri de podoabă capilară şi două sute de centimetri de fustă(e, n-am cracii aşa de lungi, da ce mă’mpiedica să visez?)

de-aia, probail, aş fi locuit în apartamentu dat de Gheorghiu-Dej lu taică-mio odată cu o medalie de nu mai ştiu  ce merit, medalie pă care am vîndut-o io lu Dobre pentru cinci lei, şi-am luat o bătaie de la maica-mea de m-am pisat pe mine. sau aş fi făcut rost de-o garsonieră , aşa cum făcusem rost şi de deplasare’n străinătate cu uteceu’. de dolari. de ciocolată sîrbească. de deodorant 8×4. de ţoale pe sub mînă de la Neli care vindea Fortuna şi-mi era vecină. de… de nimicuri importante, quoi.

– aşa cum se prea poa că vremea lu Ceauşescu, fiind tot a lu Ceauşescu, da nu a lu ăla micu şi prost, ci a lu Nicusor, să fi făcut din mine  o şi mai curvă, şi io din ea la fel. deci tot un drac, dar şi mai şi.

indiferent de cum ar fi fost vremea aia, mai mult că sigur că din cidn în cînd, chiar dacă numa’n gînd, io aş fi făcut macaroane cu brînza:

dscn3506

care-ar fi iesit , macar in gind, mai bine decît aci:
dscn3502

şi-aş fi ştiut încă pă din’afara reţetă aia de plăcintă cu mere, fără făină şi zahăr. si multe altele , pe care’acu nu le stiu, si nu le voi sti vrodata. nu ma refer la retete.

 
3 comentarii

Scris de pe Ianuarie 27, 2009 în 1, blablabla si tot asa

 

3 responses to “cum as fi fost io pa vremea lu Ceausescu

  1. Vania

    Ianuarie 27, 2009 at 10:47 am

    Ei, ce mai macaroane se făceau pe atunci! Cu brânză, desigur…

    Apreciază

     
  2. Sidi

    Ianuarie 27, 2009 at 11:56 am

    A fost ziua lui pe 26, nu? Adica ieri, cand a inceput si noul an chinezesc. I’m red, da be dee da be dai. Adica ieri am fost red, azi sunt orange cu unghii red si sufletul vraiste.
    Frumosi macaroni!

    Apreciază

     
  3. ana

    Ianuarie 27, 2009 at 8:18 pm

    daaaaa, si mama mea imi facea tevi din astea cu branza ( numai de astea se gaseau pe vremea aia)…nu le impopotana ca tine; o tava de cozonoz pana ochi; era sarbatoare cand facea macaroane…

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
