RSS

hai la baie!

13 Aug

si cum le’mbaiam io acilisa pe ceste reusite gradinaresti, numa ce-mi aduc aminte ca tot asa cald si vara era în ziua aia cind , cam prea de dimineata pt gustu meu,  picioare de (sa zicem amicii unui fel de amici )romani se’ntinsera/’ncrucisara sub masa din bucatarie

– imi spuneti si mie, doamna, va rog frumos,  unde e baia?

sigur ca o sa-i spui, da-mi rezerv mai întîi cîtesva clipe ca sa ma minunez ca o îmbaiere poa sa fie mai urgenta decît o cafea… plus ca  adicatelea  cum sa faca baie în baia mea, baie sa faca la gazda lui acasa, peste un sfert de ora, cînd m-oi îngriji sa scap de ei -daca n-oi reusi in 10 min. omu asta o fi stiindara pa ce lume e, ori eman io atîîîta ospitalitate de-i veni sa se’mbaieze acu, pe loc, aci la mine?

si-i spui:

– ia scara aia în sus, in capu’ ei ai o usa. e, acolo e baia. dupa usa,pe raftu din stînga,  îs prosoape noi-noute, ia de-acolon pliz, ca io n-am avut timp de trei luni incoace, de cind stiu ca viniti,  sa le pun mai la îndemîna, ca si pe sapun si ce ti-o  mai trebi, da’ te descurci mata.

si mai iau o gura de cafea, poate, poate s-o trezi gazda din mine din somnu’ cel de moartegroaza.

sa ma’nec cu cafeaua, cum m-oi îneca, cînd, dupa fro cinci secunde , poate sase, omu e iar, deja!, în bucatarie. exact la fel cum plecase (sifonat, prafuit, ciufulit, de-astea), s’ umpic altfel la nivel de expresie faciala, carele vreau pentru ca sa zic ca parea îngrijorat nevoie mare.

ca le are cu viteza, bravo lui, nu ma bag; da’ cîteva secunde’n plus, sa admire oglinzile murdare venetiene, parchetu cu intarsii, robinetele albite de pasta de dinti, mai ales ala al lu’ baiatu mamii e caci din aur alb,pieptenii plini de par de fildes, jacuzzi-ul  cu champagne , policandrele de cristal si alte detalii care, odata enumerate, v-ar putea duce in ispita invidiei si  imitatiei, doar cîteva secunde’n plus petrecute’n baia domniei mele  ar fi fost dovada de respect si ce stiu io ce mai tre cînd intri’n casa straina, daca tot n-ai nici un cadouas pt moa.

-vrei cafea acum?

da, saru mîna, zice.

soarbe si devine, ori mi se pare,  si mai ingrijorat.si-o fi dat sama de gafa si-acu, tot uitîndu-se, pe fereastra murdara  stralucinda a bucatariei, la minunatiile de balarii flori din gradina, o fi cautînd o  maniera de-a  ma face sa ma dumiresc despre dînsu’.

mi-s preocupata cu conversatia, da’ mi-s si gazda perfecta, asa ca-l stimulez sa mai zica si el ceva.

-ce sa zic… ‘s obosit, e lung drumu’ pîna aici… da’…mai doamna, daca nu va suparati,  dumneavoastra n-aveti veceu in casa?

 
Un comentariu

Scris de pe August 13, 2012 în SHUCK HAPPENS

 

One response to “hai la baie!

  1. almanahe

    August 13, 2012 at 10:38 am

    îngrijorează nevoia mare, normal că ..că! :))

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
