RSS

fabulosul destin al unei simple capatini de telina…

21 Noi

…a fost titlul de lucru, da penca nu stiu care ar fi morala, incep asa:

MULT(r)IPLELE PERSONALITATI ALE UNEI SIMPLE CAPATINI DE TELINA

1- en brunoise(cubulete prajite in unt de cacao, apoi amestecate cu smintina si cartofi sfarîmati cu furculita)

2- taitei (fîsiute prajite in ulei de floarea soarelui, apoi puse peste piureul grosolan de cartofi in care hodinesc cubuletele prajite in untul de cacao)

(asta, ca poza cu prajeala nu-i!)

3- piure -care o sa devina sos-( fiarta la aburi, apoi pasata printr-o sita fina, apoi reincalzita  intr-o reductie de lapte condimentat)

asadar: farfurie cu (vitamine, minerale si gust  –ca la aburi si-n grasime dinsele si dinsu nu se pierd asa ca-n apa–  din)  telina si vaca:

acu cre ca stiu si care-i morala: cine o face ca mine, ca mine o s-o pateas….pardon, reuseasca!

 
12 comentarii

Scris de pe Noiembrie 21, 2009 în 1, Ciocolata, mon amour

 

12 responses to “fabulosul destin al unei simple capatini de telina…

  1. jocktherock

    Noiembrie 23, 2009 at 11:22 am

    of maman! daca mai ajung pe al antwerp nu ne mai vedem la japonezi, direct la mataluta acasa ajung! sa te mai vad apoi cum scapi de mini! tzoc tzoc!

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      Noiembrie 24, 2009 at 11:20 pm

      haha, sa vaz cum scapi tu di mini, ca io-i pui la treaba p’aia de fac imprudenta sa-mi calce terenu. pup si io cu foc!

      Apreciază

       
  2. vincent

    Noiembrie 23, 2009 at 9:18 pm

    Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult – aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe „Adauga blog-ul tau”.

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    Apreciază

     
  3. Bursucu

    Noiembrie 24, 2009 at 4:08 pm

    [ sa stii ca nu comentez fiindca sint speechless. ]

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      Noiembrie 24, 2009 at 11:37 pm

      =)multumesc si tie.
      ah, bursucu, nevoia ma’nvata…lu jonasul lu’ mama nu-i place telina, in gradina e telina multa, mie mi-e mila de ea s-o las de izbeliste…dar mi-e mila si de jonasu lu mama, ase ca trisez. taiteii prajiti i-au placut cel mai mult, despre sos a crezut ca-s galuste (!!) ratate, cartofii cu telina(+/- alte legume) ii cunoaste si nu-i plac( dar tre sa mince;;))
      hai, ce zici, ma lasi si tu pe mine muta despre telina? sau cu quinoa(dar pentru asta imi trebuie adresa. telina parca n-as pune cu posta;;))

      Apreciază

       
  4. Bursucu

    Noiembrie 25, 2009 at 11:49 am

    as fi zis ca jonasului tau i-ar prinde bine un stagiu militar: sa vezi ce-ar iubi el telina lu’ mama!

    …zic „as fi zis”, fiindca am invatat ca nu-i chiar asa. eu am facut armata, dar tot nu-mi plac fructele de mare. daca mie imi pot accepta „nazuri”, trebuie sa le inteleg si pe ale altoria.

    „in gradina e telina multa” – asa ceva, insa, nu inteleg; nu-i mai pot intelege pe cei care, benevol, se apuca sa cultive gradina (hmm… cred ca ti-am mai spus asta). la cit trebuie sa stai aplecata acolo… exista hobby-uri mai putin solicitante pentru coloana. cum ar fi blogging. :p

    iti spun o reteta minunata cu telina, culeasa din yahoo! e simpla: telina cu peanutbutter. dar trebuie lujere de telina, nu capatina. pur si simplu scobesti cu prajina aceea verde (cruda, proaspata) prin borcanul cu unt de arahide (sarat! nu merge cu din cel dulce) si musti din capatul cu care-ai luat un boţ de unt. yummy! ideal pentru snack-ul de la ora 10.

    despre quinoa mai vorbim. :p

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      Noiembrie 25, 2009 at 2:03 pm

      apai ce, io nu’nteleg nazurile copchilului? ba le prea, c’alfeliu nu-l stimulam sa le’nteleaga si el p’ale mele;). nu?

      cre ca nu mi-ai mai zis-o p’aia cu gradina, da daca mi-ai zis-o, cu siguranta ca ti-am zis si io ca am personal, domne, pentru ea, plus un scaunel de plastic , in caz ca vreau si io sa vaz ce-i ala un hobby;;)
      bon, cu scaun au ba, dreptate ai, cocoasa (a mea, adicatelea)sufera’n timpul culesului – sub soarele/ploaia diminetii- , da-si revine de’ndata ce-aude duetu scirtiit/crantanit al legumelor si ascutisului cutitului. quel régal!

      hihi, ce-mi place cum numesti tu reteta pretextul (american, ai supouz) de a consuma pasta de arahide!!
      am lujeri in gradina, am un borcan cu pasta, am -senks tu iu( sechiu veri maci, deci) , ca io numa cu brinzeturi proaspete mai servesc asta , cind servesc – si pretext pentru snack, miine.🙂

      despre quinoa ce sa mai vorbim? despre adresa tre sa vorbim!😛

      Apreciază

       
      • Bursucu

        Noiembrie 26, 2009 at 10:12 pm

        „cum numesti tu reteta pretextul… de a consuma pasta de arahide”

        a, nu: e un pretext de a minca telina! ~grin~

        Apreciază

         
  5. Gabriela Savitsky

    Noiembrie 26, 2009 at 9:05 pm

    Asta nu e ţelină.
    E operă de artă! Cum să mănânci o ikebana? Dar un tablou?

    Apreciază

     
  6. ciocolatacupiper

    Noiembrie 26, 2009 at 11:24 pm

    bursucu- hahaha

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
