RSS

quinoa

16 Noi

qui…cine?  qui…ce? apai quinoa

DSCN5780

legenda: -conopida si pastai galbene oparite la aburul de zeama de gaina in care fierbe quinoa;

               – patrunjel prajit;

               – necesaru (si insuficientu) surplus de proteine pentru colocatari. ( care nu mi-a dsiplacut nici mie  qua structura moale linga crocantul lui quinoa)

deci asa.

DSCN5785

 
 

12 responses to “quinoa

  1. pinguilde

    Noiembrie 17, 2009 at 6:16 pm

    Si de unde luam quinoa?🙂

    O curiozitate mica. Retetele astea le inventezi? Mi-e dor de mancarurile tale. Inca n-am pierdut speranta ca intr-o zi imi va face bursucul ceva de la tine.😉

    Una din chestiile astea semplî, ca zice ca n-are timp.

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      Noiembrie 18, 2009 at 2:07 am

      din magazinul oxfam, din cel cu produse naturale, cu ceva noroc si din cel al nationalitatilor conlocuitoare, sau dintr-un supermarket cu asortiment mare de produse exotice si bio.

      reteta asta, de nevoie- penca nu mi se facea loc la computer sa cat pe siteuri veggie/a, si nici nu am p’acilea carti de-astea fundamentaliste-, am inventat-o.
      am sezut si-am cujetat la ce zicea ambalajul, cum ca quinoa mai poarta si denumirea de orezul incasilor. detaliul cu incasii l-am ignorat, si-am purces la realizarea unui fel de pilaf ( sau risotto, sau djuvec…precum vezi, nimic nou, deci e foaaarte discutabila afirmatia cu inventatul).

      altele (cum ar fi ultima uncercare- aluatul de taitei dupa spusele lui G. Locatelli,facut doar cu galbenusuri-) le copiez, si le mai dau -au ba- o nota mai personala asa.

      in 15 min a fo totul gata, hai in 20, ca pina a dat zeama in fiert, pina am invirtit chiftelele…asa ca bursucu sa nu mai zica pe-aia cu timpul… oh, ba da, poa s-o zica, dar tu, tu sa nu-l crezi!

      Apreciază

       
      • gingav

        Noiembrie 18, 2009 at 3:19 pm

        nu spui nimic de tinutul in apa ca sa iasa sapunul. (:

        Apreciază

         
  2. Gabriela Savitsky

    Noiembrie 17, 2009 at 9:29 pm

    Mmmm! Parcă ar fi cu mărgeluţe… Ce bun trebuie să fie! Ne dai să gustăm?

    Apreciază

     
  3. ciocolatacupiper

    Noiembrie 18, 2009 at 2:46 am

    apropo de margelute: auzisem de quinoa, dar asta fu prima data cind am gatit-o. reactia colocatarilor(-cobai), la inhalarea noii arome, a fost „uuuh, ce-o mai fi si asta? mai e pasta de ciocolata sa ne facem tartine?”, ceea ce pe entuziasta de mine a facut-o sa ma intrebe daca nu cumva dau margele la porci ( sau, cum as zice cind nu gindesc in olandeza: prapadesc orzul pe giste)

    margelute li s-a parut si lor si mie ( mie, inca dinainte sa purced la fierbere, imediat dupa deschiderea ambalajului, ca l-am pus cam inclinat pe masa si mi s-au raspindit bobitele cit e bucataria de mare). aspectul a ajutat cu siguranta la formarea unei pareri pozitive, dar aroma si structura sint intr-adevar speciale.

    v-as da, cu placere, chiar o portie dubla, nu numai sa gustati !( am o idee despre cum s-ar putea asta, dar trebuie sa aflu mai intii de ce ma rezum numai la a o avea, si n-o pun in aplicare;;))

    Apreciază

     
  4. pinguilde

    Noiembrie 18, 2009 at 1:51 pm

    Mi-e teama ca magazinele noastre normale nu-s asa cosmopolite. Alea ale conlocuitorilor poate au, dar sunt multe, mici si habar n-am unde s-au rasfirat.

    Si nu, nu. Sa nu crezi ca bursucul s-ar sustrage de la ceva. Asta iute ar face-o. Dar tu ai si multe mancaruri intinse la taclale si acolo isi pierde rabdarea.🙂 De-aia ziceam. Cu una ca sageata sper sa-l conving.😉

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      Noiembrie 19, 2009 at 2:13 am

      da de unde, taclalele-s de la mine, mincarurile-s toate rapide. ok, ca sageata în foarte (la nu stiu ce putere) slow-motion, dar ca sageata. deci, sa-ti trimit cu posta o punguta de quinoa?

      Apreciază

       
      • gingav

        Noiembrie 20, 2009 at 4:58 pm

        nu-i trimite. (((((:

        Apreciază

         
  5. ciocolatacupiper

    Noiembrie 19, 2009 at 2:40 am

    gîngav- (cica) nu e necesara etapa asta inainte de gatirea la cald. eu am sarit peste ea si -s inca in viata, asisderea si locataru care e mai fometos din fire si-a luat si-a doua portie.
    daca le tii o ora in apa rece, poti apoi sa le mînci crude. chiar am un plan cu o salata cu creveti , astept doar sa se coaca avocadoul ( ca sa-l aduc in stare de un fel de guacamole-liant pentru bobite). asta nu-i ca sageata, e ca sfulgeru, chiar daca mai cureti si un ardei rosu si-l tai apoi in cubulete cit de mici! si chiar daca mai presari si o mina de rucola taiata finut , sau daca iti mai vine o idee pe parcurs:)

    Apreciază

     
  6. andreimeszaros

    Noiembrie 20, 2009 at 12:54 pm

    Ia zi, iti pun o pila buna la cantina caminului ? Ai loc de destrabalare culinara acolooo…

    Apreciază

     
  7. almanahe

    Noiembrie 20, 2009 at 4:02 pm

    io plusez şi zic că îţi pun o pilă la bucătăria mea, stai liniştită aragazu’ meu deşi e un bătrân ursuz, căci are peste 30 de ani, arată de vreo 3 aşa…păstăile galbene sunt totuna cu fasolea verde congelată?

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
