RSS

bladi sandei

04 Oct

cind am mincat întîias data piure de cartofi cu piure de mere si balkenbrij adicatelea bîrna din terci: bîrna, penc’arata ca o bîrna, cind e rece; terci, penca’i un terci de faina, pesmet, condimente, sorici , grasime si -cu precadere-  sînge, cind e cald–   plus bloedworstc^rnat de sînge -, m-am simtit oleaca mai mult depri – caci not mai cap ov ti, iu nau, merele alea fierte ‘n apa cu prea mult zahar- , asa ca  mi-am promis deloc solemn sa  nu mai mînc vrodata asa ceva.

promisiz, promisiz…

azi, ca si in alte –înca nenumarate , da’s sigur douazeci, daca nu mai multe.  sau mai putine– ocazii oferite de opa Sylvain – nu e bunicu meu, da’ daca asa’i zice lumea, nici mie nu-mi vine sa-i zic dom’ Sylvain– ,  ful -taim porcar, vacar si macelar ( in ciuda artrozei , crizei din agricultura si decesului sotiei lui.  sau, poa ca toma d-aia) , am pus pe masa balkenbrij. anfen, in farfurii, insotit de piure de  mere  (facut dupa pohta mea) cu  briosa prajita ( dupa pohta lu baiatu lu mama)

(piureul de mere: boskop  si jonagold – o,5kg/2,5 kg-, taiate julienne si înabusite in caramel cu ghimbir , scortisoara, sare si piper – 150g zahar, o rotatie de morisca cu piper alb, negru si rosu, doua rotatii de morisca cu sare, citiva milimetri de ghimbir proaspat, sau un virf de cutit de pudra ) .

bon, cam asta cu zisu, acu arat poza pentru firile mai sensibile:

DSCN5719

naitmer, izntit?

si poza pentru cei care stiu ce-i bun (sau , cel putin, ma cred pa mine pa cuvint):

DSCN5721

uel, mai cap of ti, indiid.  anfen, atita timp cit opa Sylvain o sa continue sa ma sune sa zica „taman am scos bîrna de terci din cuptor, vrei?”, iar io o sa-i raspund invariabil „calule, maninci ovaz?” dup’aia,  cine stie… io, in orsce caz, nu promit nimic.

 

3 responses to “bladi sandei

  1. Vesna

    Octombrie 5, 2009 at 4:59 pm

    cu tot respectul si admiratia pe care ti-o port, chestia aia bloody arata oribil. :)))

    Apreciază

     
  2. ciocolatacupiper

    Octombrie 5, 2009 at 6:49 pm

    hehe, si inca n-ai vazut-o’n realitate! e de-a dreptul hidoasa! =)

    Apreciază

     
  3. aphextwinz

    Ianuarie 18, 2010 at 2:44 pm

    Am mancat la un tapas fest in Valencia ceva care se chema sange prajit si chiar mi-a placut. Iti urmaresc cu interes blogul🙂 Felicitaciones.

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
