RSS

ma dusei la Dunare si baui apa tulbure

15 Aug

propunerea lu icsulescu, mînat de trebi pîn partile alea, de-a’mbina utilu’ lui cu placerea noastra, a atîtat  jaru  pohtii mele  de peste… m-am aprins, phiiii ce m-am apriiins!

care peste’i precis motivu pentru care alaiu nici cu decizie judecatoreasca nu iese din casa, asa ca i-am promis peisaje,  tîntari, unica ocazie de-a vedea asa ceva ( daca nu pune mina pa carte sa’nvete pîn la un salar din care sa-si permita s-alceva decit  laubuget siti-trips ) marea cu sarea. ca urmare, alaiu a decis: (n-avem incotro,) MERGEM!

într-un tîrziu, mai tîrziu decit cel mai întîrziat dintre tîrziurile planificate ,  ne-am îmbarcat  si-am plecat cu totii’n delta. adica ne-am înmasinat: clasic, ca si muzica de pe sidi (nu Valurile Dunarii, nu Dunarea albastra, Maria Callas – parca, ce stiu eu decit ca mi-e foame de  peste?-),   barbatii tolaniti în fata, fumeile mai incolosa, claie peste gramada   cu copchiii, sa-i sterga de muci,   sa le raspunda la’ntrebari, sa le mînce pufuletii, sa le promita altii. si cipsi.

io vesmîntata  exact la  fix ca pentru ‘n deltaDSCN5388, si cu’atîta mai mult  logi(sti)c dotata cu balast – a nu se citi sacosa- de tinut in echilibru si doua, nu numa ó barca (cu copii zbanghi…adica zglobii DSCN5409 , care face numa ce vrea muschii lor. precum in poza  asa si pe pamînt.)

restu, bine mersi de întrebare si de  lotiunea  contra tîntarilor. numa ca tîntarii n-au avut nimic contra ei.

în delta, precum stiti din propre esperenta, din auzite sau din vazute in documentare, e  FRUMOS!

soarele rasare frumos (e, nu-i facuta de mine poza, am oameni pt asta, io doar am botezat-o foarte original  „poarta sarutului”)

DSCN5385

nuferii fac cu ochiul fumos  soarelui

DSCN5404

lisitele si pelicanii si pasarea aia mica,  cu pene albastre ca ceva ce n-am mai vazut pîn’acuma , se sperie urit de motoarele barcilor. ntz, ntz, ntz, oare cind or avea de gind sa se adapteze la mediu ?

DSCN5443

dupa vro 70 km de (promise) (variabil variate)  peisaje am ajuns si la marea cu sarea. aici, precum stiti din propre esperenta, din auzite sau din vazute în documentare, e  FRUMOOOOS.

DSCN5410

(poza- omagiu omului  ala care , in vacanta fiind, n-a  pregetat sa-si  sacrifice odihna, si sa usureze o salcie traznita de bratu inca viu care-i atirna dezolat de corpul carbonizat, si sa-l  duca si pe el la mare, vedi pontus euxinus poi morire  i-o  fi zis , sau nu, nu stiu, operatia de acordare a ultimului ajutor am vazut-o din fuga barcii,iar  ultimele lor momente impreuna le-am ratat din cauza fugii noastre din fata unei ploi iminente.  a plouat ca lumea  acolo,aflaram mai pe seara. stia ea, ploaia, de ce.)

cam asa fu la Dunare. ba chiar mai mult, si mai cu broaste testoase,  lacul Razelm, icre cele mai  buuuune, broscuta sub pat, fara televizor -telefon-computer, da’  pastrez restu pur moa.

p.s. – iote  ca uitasem apa tulbure: apai    a fo gargara gazdelor ( oameni scoboriti de la nivelu lor  -cam patru sute metri deasupra marii- ca    sa ridice  cu macar un etaj si coperis de tabla standardu turismului local), care, înainte, intre si dupa ce ‘mbucau din pestele pe care m-au pus dup’aia sa-l platesc  io INTEGRAL (si le-a mai ramas si pt oaspetii abia sositi), dadeau cu bita’n localnicii care ofera veceu in curte si alte nonconditii de-astea. n-am inghitit ce mi-au bagat pe git, da’ de scirbit, phiii ce  m-au scirbit! ase ca data viitoare o sa dorm intr-o casa cam asa

DSCN5464

si-o sa’nvat sa curat si io repede pestele, o sa vislesc, o sa dau la peste (pe colocatar, poate, ca daca lui nu-i place pestele, poate-l place pestele pe el. na!), o sa fur din ochi priceperea de-a gati pestele, iar daca o sa mi se permita, o s-o si exersez (si-oi da la schimb din priceperea-mi în fastfud

DSCN5595

DSCN5592

),  de-aia n-o sa mai pot de nonconditii si-o sa-mi fie bine! chiar daca e antena de teve pe casa. iremediabil romanticus mai mi-s, nu?

 
18 comentarii

Scris de pe August 15, 2009 în 1, vacanta

 

18 responses to “ma dusei la Dunare si baui apa tulbure

  1. Ionuţ

    August 15, 2009 at 9:08 pm

    Hamburger de peşte? :p Ne trebuie şi nouă o vacanţă d-asta izolată, unde să nu ne caute nimeni, şi chiar dacă ne caută să nu ne găsească, iar de cade bomba atomică noi să aflăm ultimii. Uf…am devenit sentimental…

    Apreciază

     
  2. ciocolatacupiper

    August 15, 2009 at 11:21 pm

    asta nu, dar am papat niste chiftele de peste acolosa, mama, mama!

    Apreciază

     
  3. Nea Costache

    August 16, 2009 at 9:21 pm

    Si un crapcean la gratar, nu? Doamne cat ar fi de bun!

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      August 16, 2009 at 9:52 pm

      a fooost, a fost crap, fu somn, stiuca, biban, dar, DIN PACATE, toti prajiti in ulei ( bucatareasa -i nascuta pe malul Dîmbovitei, si cam tinerica, ce sa stie ea cum e bun?:) )
      a, fu si bors , evident! phiii, ce buna-i capatina de somn!!!

      Apreciază

       
  4. Bursucu

    August 19, 2009 at 8:19 pm

    „crap, fu somn, stiuca, biban, dar, DIN PACATE, toti prajiti in ulei”

    hm. in ce se mai pot praji numitele animale?

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      August 19, 2009 at 11:05 pm

      🙂 eeuuhhhhh…in unt. nu? [ideala este-de fapt-combinatia unt-ulei (ca si la steak)]
      dar nu asta era pacatul, ci faptul ca n-a nimerit nici unul sa se prajeasca pe plita

      Apreciază

       
      • gingav

        August 20, 2009 at 5:00 pm

        „in unt.”

        hahaha! normal. am uitat ce aproape esti de frantuji. (:

        Apreciază

         
  5. Vania

    August 20, 2009 at 8:15 am

    Mi-a venit ideea deschiderii unei fastfudării în Deltă…

    Apreciază

     
    • ciocolatacupiper

      August 21, 2009 at 12:09 am

      imi ia mai putin sa-mi fac cv-ul decit sa frig un peste, cu toate astea , totusi, sper in angajare

      Apreciază

       
  6. Ionuţ

    August 20, 2009 at 10:04 pm

    Da…hamburgeri de peşte…picioare de broască…şniţel de pelican… :))

    Apreciază

     
  7. ciocolatacupiper

    August 21, 2009 at 11:53 am

    ionut- cind oi fi gata cu meniul, apuca-te mata fast – fast si de calculul preturilor si-al caloriilor. si poate pui si de-un site.

    Apreciază

     
  8. windwhisperer

    August 23, 2009 at 1:27 am

    bine-ai revenit !!!

    totusi la peste e mai bun un vin alb ,sec, decat…apa tulbure :):)

    ps. cand ai timp , pls , am cerut un sfat . In bucataria mea . THX
    xxx,j

    Apreciază

     
  9. crisatcross

    August 25, 2009 at 3:55 am

    iremediabil romanticus mai ti-esti, dar de aia si numai de-aia te…

    Apreciază

     
  10. almanahe

    August 25, 2009 at 10:47 pm

    căsuţ-albastră, cuib/uşor de nebunii, te aşteaptă ca să vii…mă, Lumico, io nu mai intru p-aci!nu că m-am omorât pân’acu’, da’ vezi bine de ce…Nu vezi? Stăi că-ţi isplic!…mi-am zis, hait c-a schimbat meniu’: fu(n)d acoperit cu fustă, barcă cu copil, poartasoareluisărută, nuferi, nisip, pietricele şi după aia, fleoşc fastfudu’…te-ai gândit că poate ne-o fi foame dup-atâtea plimbări, iremediab(i)lo?

    Apreciază

     
  11. sidi2u

    Septembrie 15, 2009 at 6:35 pm

    Peste trebuia sa ma fac…

    Apreciază

     
  12. neacostache

    Martie 14, 2010 at 10:09 am

    Ufff, ce chef de pescuit mi-ai facut, dar si de un crapcean la gratar, stropit nitel cu vin!!!
    Vine ea si vara!
    O duminica placuta, alaturi de cei dragi!

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
