RSS

invazie

02 Iun

sau, cum s-ar mai zice:  istoria se repeta.

in gradina,  ca-n fiecare an: pui aia si-aia pa bradza, iese ce vrea si cit vrea  mama Natura.   nu-i o problema, daca asa e, apai asa sa fie! debusolata, ca pe vremuri, ca n-am fir de -paregzamplu- hatmatuchi, nu mai sint. cu lipsurile am facut pace, cu  supraproductia fac razbel.

prima reprezentatnta a invadatoarei armate verzi  fata de care-am abordat atitudine beliocasa e rucola.

dînsa, deci:

DSCN4764

pîna mîine’ncolo, cind o fi avoca(do)tu destul de copt sa-i intentam un proces de fabricare diloc laborios, ca acilea

DSCN9065

(poza veche, da’ cum ziceam: istoria se repeta), s-a  decis -in cadru sedintei extraordinare a plenului statului major- recurgerea la metode radicale de stirpire a armatei verzi – chestie de evitare a unei prezente prea numeroase cînd o  fi sa intre promisu proces pe rol-: armele  biologice.

asa ca scoaseram de la magazie sulf (una ceapa taiata oarecum marunt),  o haita de cîini (din care am ales un catel de usturoi, taiat fin), capsaicina (un ardei chili) , smoal…pardon, unt fierbinte(25 gr) si le-am amestecat acolosa pe foc pîn’au devenit sticolase-asa, deci periculoase. deh, a la gher com a la gher.

ca sa nu poa sa scape atacului, 150 de grade, ups, grame de soldati rucola fura  tocate maruntel si aruncate’n cazan  impreuna cu un litru de zeama de gaina, o tufa de busuioc, una de patrunjel si o diviziuta  a armatei galbene (50g orez, adica) .

lupta a durat un sfert de veac…iar ups, era ceas, un sfert de ceas, si -ndîrjita cum fui asa, am tocat si mai maruntel vro 50 gr –extra, nu pastratte din alea 150 de sus, ca doar avem de unde-  de rucola , si le-am pus la urma de tot linga fratii lor de suferinta, sa vaza si ei cum e. solidarite avan tu! pai nu? sigura de victoar, le-am presarat  niste sare si piper pe rani. na!

a mon avis, rucola asta e cam masochista, i-a placut ce i-am facut

DSCN4760

mîne atac batalionu de rosiori. loboda, cum s-ar zice. voluntari, careva?

 
4 comentarii

Scris de pe Iunie 2, 2009 în 1, semplî com bonjur

 

4 responses to “invazie

  1. jocktherock

    Iunie 3, 2009 at 10:53 am

    spanac faci? il faci cu lapte sau cu iaurt? usturoi? maman!

    Apreciază

     
  2. sidi2u

    Iunie 3, 2009 at 11:01 am

    Loboda am mancat pentru prima data in 1996, luna mai. Imi aduc atat de bine aminte… O cumparasem crezand ca e spanac! LOL😉

    Note – nu era rosie deloc
    – nici chiar vecina ce folosea de o viata nu si-a dat seama
    – imi e dor de o loboda

    Apreciază

     
  3. Beatrix

    Iunie 4, 2009 at 2:50 am

    Lumiiiii, am venit si eu la voi🙂
    Hai ca e frumos si aici…da ma apuca nostalgiile cand ma gandesc la yahoo 360😀

    Apreciază

     
  4. ciocolatacupiper

    Iunie 6, 2009 at 10:25 am

    fils- apai si tu ce’ntrebari pui!!!! je l’adore, totusi e pe locul doi in topul favoritilor, dupa urzici. si io ca toata lumea: il fac cu lapte, cu iaurt, cu lamiie, cu usturoi, cu rosii, cu brinza , il mai folosesc si crud…de-astea.

    sidi- asta a mea-i din seminte trimise de-o veriosara de pe malul Prutului. de-aia o fi loboda rosie, iu nau uat ai min

    e, pai foarte bine, sa-ti fie dor pîn’ n-oi mai putea, daca te duci sa minci paella si pizza, in loc sa vii p’acilea!

    Bea- emigram, emigram….uelcam si sa batem in lemn sa nu le vina si astorlantora ideile lu iahu

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
