RSS

cu, si fara secrete

28 Feb

primu lucru pe care l-am aflat de la jeannine despre  insasi jeannine,  a fost ca  jeannine e posesoarea unui ichiu de o suta patruzecisistieeacît, ca io am uitat…anfen, ce mai incolo si’ncoace, ditai ichiuu .

n-aveam stiinta c’as avea si io  asa ceva, da’ dupa ce si-a scos ichiuu pe usa – cind la fel de bine se putea si pe fereastra , ca era deja deschisa-, m-am apucat sa  scormonesc pîn casa  pîn’afara, si’napoi,  poate-poate oi da si io de vrunu.

posibil c-am gasit  sosete murdare sub patu lu jonas  ori  fardurile mele’n iatacu lu clara, ochelarii de înot in cosu cu rufe calcate  ori cu zile’n urma disparutii  papuci ai colocatarului  sub banca din fundu gradinii, posibil,  nu mai stiu…  cert e ca  de ichiu, nici vorba! nici urma! ni-mic!

boon. pîn sa ma hotarasc io daca s-o invidiez sau compatimesc, s-o admir sau s-o iau asa cum e ea acolosa cu ichiuu ei cu tot, iaca am aflat si al doilea lucru de la jeannine, anume ca reteta de la rulada pe care mi-a adus-o ca sa vaz ca si ea stie sa gateasca, nu numa io***, e reteta de familie si, mai ales,  e secreta.

***[care faima -mi  îi ajunsese la ureche -din gura’n gura (deci  exact doua, ca doua fete are, si numa ele  fusesera p’acilea la aniversarea clarei)- înainte ca ichiuu ei sa aibe  onoarea sa ma  vaza pentru’ntîia si’ntîia data’n viata lui]

ar fi momentu  propice  sa-mi   expun acu parerea  despre secretele retete  de familie ( si ar fi de expuuuus, ca îq-ul meu – unde, m-ati inteles, î vine de la înjuraturi-  depaseste  ichiuu  lu jeannine) si intentiile mele amicale ( 220V, smoala fierbinte, H2SO4…deh, de-astea, nimic original, tipic pentr’un ichiuless) vizavi de vajnicii lor pastratori,  da’ mai bine prefer sa cred ca vreodata or sa priceapa ei ca po sa  stii , po sa stii sa faci, da’ daca nu stii si sa dai din ce stii , tot dijeaba, si sa trec la asta:

dscn3802

ce si cum se face asta, aflati de la omu fara secrete, aici

n-am avut secre… brinzeturile  pe care mda, bine ca le are el si io nu,  au iesit -totusi, si din jumatate din compozitie-  12  palcinte ab-so-lut Mmmmmmmm!!!

dscn3804

am avut -in schimb-  norocu sa nu apara careva p’acilea’n momentu cu placintele, deci ne-au revenit  trei de caciula. daca io mi-am consummmat toata portia, sau am lasat si pentru mmmîine, sau mmmm-am uitat luuung la ea, e secret. top secret. ultra secret. SE-CRET.

boon, si pîn sa va’mbulziti pe blogu lui, hai sa va soptesc  totusi secretu cremei din rulada lu jeannine, ca mai egzact crema era secreta:  cum molfaiam io asa din ditai halca  de rulada pe care jeannine mi-o bagase’n gura  -oripilata de’ncetineala cu care ma hotaram sa scot o farfurie s’o furculita din dulap,  si febrila de  nerabdarea de-a ma vedea tavalindu-ma de necaz ca nu voi avea niciodata accesu la reteta bunatatii (ca era buna, ce e drept, nu-i strîmb) -, mi se paru ca am un dejaviu.

si zic: se prea poate sa ma’nsel, dar asta-i crema chiboust, nu? jeannine  zice ca e crema de vanilie, dar una la fel de  speciala ca  si secreta. io zic ca crema chiboust e tot crema de vanilie, intr-adevar una speciala, ca se amesteca înca clocotinda cu albus batut spuma, la rindul lui amestecat cu  sirop fierbinte de zahar. o crema dificila, care prima data nu mi-a reusit, dar  cu o seara in urma a fost  bingo!!! jeannine da aprobator din cap, dar zice ca nu se poa, e imposibil asa ceva, de unde am eu reteta asta. io-i dau din restu de rulada din frigider si cartea de retete . jeannine gusta, recunoaste cu greu, dar recunoaste asemanarea , si pleaca oarecum dezamagita, lasindu-ma’n urma idem , caci ochi in ochi  cu dovada ca nu stiu sa-mi tin gura.

m-am intrebat atunci daca mi s-o trage de la lipsa de ichiu, da’ raspunsu nu l-am gasit nici pîn’acu. si nici crema chiboust n-am mai facut-o, ca dupa mintea mea asa, e-al naibii de dificila.

acu un final in ton cu  cu placintele

dscn3807 si gata!

 
6 comentarii

Scris de pe Februarie 28, 2009 în 1

 

6 responses to “cu, si fara secrete

  1. ana

    Februarie 28, 2009 at 4:59 am

    n-am inteles mai nimic, dar nu conteaza; o sa si eu niste poale’n brau…asa par!😉
    tort cu 4 ochiuri nu fac…

    Apreciază

     
  2. hadean

    Februarie 28, 2009 at 7:40 am

    şi zici că or fost bune şi n-o să bolunzăşti? :-))

    Apreciază

     
  3. sidi2u

    Februarie 28, 2009 at 3:23 pm

    Ha, ha, pai ea la tine vine cu retete „secrete”??? Tu, mama lor?

    Poop you!

    Apreciază

     
  4. ciocolatacupiper

    Februarie 28, 2009 at 9:38 pm

    ana- nu-i nimic dcaa n-ai inteles, asa sintem doua;)
    io n-am pomenit la mama acasa poale’n brîu ca ne tinea numa cu carne de purcel cu marar si patrunjel(fara untura de catel), dar, dupa felul cum se impacheteaza, s-ar putea sa fie poale’n briu . uneori si poale’n cap:)

    adi- bune??? nuuu!! FOARTE BUNE! si de-oi bolunzi de-acuma, ca ma zgindare ceva pe la sinusuri, macar bolunzesc fericita

    sidi- nu sint ma mama lor, as vrea io! da’n lipsa de ichiu, ma ajuta intimplarea. sau exercitiul, sau ce-o fi
    pup si io rau de tot! si pe cris!

    Apreciază

     
  5. windwhisperer

    Martie 1, 2009 at 2:04 pm

    ahhhaaa, cu tacisi’nghite le-am inchis si eu gurile alor rai , cu ai chiul lor cu tot :):)
    si de ai or nu ai chiu…. ” dati-i fiarei sa manace” e secretul 🙂
    chiul ala al meu , chiuieste printre brandusele ninse🙂 asa , de 1th march…martisor la toate fetele cu si fara chiu…ai or n-ai…prima vara e aici si o asteapta pe a doua:)
    xxx, zi buna si gustoasa !xxx
    j.

    Apreciază

     
  6. Aimee

    Martie 3, 2009 at 7:41 pm

    aoleu iar salivez pe aici. Jeaninne banuiesc ca nu o sa mai vorbeasca cu tine o luna de zile intreaga pe chestia cu reteta secreta🙂

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
