RSS

presque misérable

17 Feb

mai mult ca sigur ca ” misérable” ca denumire a prejiturii asteia se datoreaza blatului , foarte posibil ca „misérable” ca adjectiv  a fost inventat imediat dupa realizarea primului blat de felu asta.

care fel de blat contine pt o forma normala (diam. 22-24cm) zece albusuri batute indelung cu 200 g zahar pudra, apoi amestecat prin rasturnare cu 250 g migdale macinate, 250 g zahar si 50 g faina [se egzista si varianta cu unt, da cum urmeaza -conform obiceiului flamand( si poate si altuia), spre diferenta de altu care prescrie crema de migdale- sa fie umpluta cu crème beurre….alorla, pa deo beor!], dupa care se da 30  de minute la cuptorul incalzit la 175°C.

buuun , toate bune pîn’aci. adica nu chiar asa de bune, ca-i dulce’n draci blatu asta, dupa parerea si gustu meu. da asta nu-i nimic, mizeria incepe dupa ce s-a racit blatu si tre taiat : crocant fiind pe margini si la suprafata, nu-i trebe prea multe mînuieli ca sa ajunga  de la forma de foaie aprox. perfecta la cea de piese de puzzel.

n-ar fi -deci-   un lux suplimentar daca’ntr-un  moment de-asta misérable ne-am putea trasforma intr-o caracatita (bon, în  insecta sau paianjen pentru ai cu opinie separata) si am poseda  asa de multe  instrumente ajutatoare cit doi cofetari la un loc [o parte din ele se vede’n poza, adica : chestia aia de taiat blatu (ca cu ata sau  cutit e simplu la blat rotund, da la astaaaaa…) , chestiile alea maro si bej care servesc de obicei la  transferu  aluatului rece in cuptor( sau al aluia fierbinte-n farfurie, ca-s din silicon )].

dscn3755

o fi mai simplu de mînuit daca-l faci cu unt, me pa deo beor ojurdui, am zis doara!

a, ba bine ca nu, n-am facut crème beurre, am batut la bain-marie doua galbenusuri cu zece-cinspe grame de zahar pudra, apoi le-am amestecat cu mascarpone inviorat cu o dusca de amaretto , iar la urma de tot am pus si niste frisca– nu stiu cita, asa din ochi, ca 250 g mascarpone mi s-a parut prea putin sa umplu ditai prejitura-  batuta cu telu ca mixeru s-a poticnit ce s-a poticnit pîn’ a  cazut mort . chel mizer, chel mizer!!

bon, mascarpone cu frisca, sau crema de unt,cam  tot un drac, nu-i asa? vorba cînttecului: ce e misérable, misérable ramîne. da-i  misérable-la mea si pîn la greata contrarie mi-e drag de ea.

dscn3761

 
2 comentarii

Scris de pe Februarie 17, 2009 în 1, dulcegarii

 

2 responses to “presque misérable

  1. Claudia

    Octombrie 14, 2009 at 11:59 am

    Sa-ti zic… sa nu-ti zic…. mascarponele are cam tot atita grasime cit are si untul (adica 80%), deci nu faci nici o afacere daca il folosesti in locul untului. Stiu ca doare adevarul, dar asta e😀

    Apreciază

     
  2. ciocolatacupiper

    Octombrie 14, 2009 at 12:44 pm

    daca citeai mai cu atentie, ti-ai fi dat -cu siguranta- seama ca nu din considerente nutritionale am preferat crema cu mascarpone celei de unt.
    asa si cu nefolosirea untului in blat, fu doar chestie de reteta.
    singurul adevar pe care-l aflu de la tine , este acela ca „adevarul doare”. o fi. tu stii mai bine

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
