RSS

iza

25 Ian

iza imî grem etaot ep sod

asa un  ,sod ep ‘ad

cu aproape doua exceptii: muffins cu ciocolata si  banane

aici, compozitia (110g faina de patiserie, 70g faina integrala, 8g drojdie uscata si  25 g cacao se cern intr-un vas maricel. in altu mai mic se amesteca un ou mic cu 165 ml lapte, 75 g zahar nerafinat de trestie si 50g unt topit-dar nu fierbinte. în cu totu si cu totu altu , si cel mai mic dintre cele de pîn’acu, se piseaza o banana cu furculita, atit de fin cit se poate. laptele -si restu- se amesteca cu banana, se amesteca bine, bine, apoi se toarna lichidul peste fainuri. iar se amesteca, dar  atit cit sa se amestece ingredientele, amestecarea indelungata are repercursiuni negative asupra rezultatului final. ) taman inainte de-a’nfrunta caldura celor 180°C

dscn3489

aici, dupa douazeci de ani:

pardon, douazeci de minute!

dscn3491

dscn3493

iar acolo, adica sus, taman bune de mîncat, desi am folosit unt cu 60% grasime, deci o ideuta mai putin cremoase decit idealu. deci de’aia aproape nu pe dos.

si cupe de ciocolata care vor fi umplute cu crema mascarpone, da’pîn’atunci vor fi pastrate’n pivnita, într-o cutie metalica,  intr-un loc -sper si io, nu dau cu paru- stiut numa de mine

dscn3495

ce vedem mai sus: bune si formele de hirtie, daca n-avem za rial staf

cum facem: ciocolata pura  (250 g pentru zece cupe, sau 125 g pura si 125 g cu lapte, daca asa ne-a venit sa le facem ***) se topeste la bain-marie , unde si sede tot timpul, pina terminam de tapetat cupele. mestecam regulat in ciocolata. se toarna o lingura de ciocolata in cupa,cupa  se roteste repede, si deasupra vasului cu ciocolata, in asa fel incit sa o  cam acoperim peste tot. scurgem surplusul, punem pt 20 de ani, ah, pardon, 20 de minute, cupele in frigider.

***dscn3496

topim apoi ciocolata cu lapte ( sau reincalzim restul de ciocolata pura), si repetam operatiunea de tapetare a cupelor abia scoase din frigider. asta se face mai repejor decit prima data pentru ca ciocolata calda aluneca mai usor pe cea rece decit pe cupa de hirtie. totusi, se cere sa ne programam pe turatie maxima si noi, ca alfel se topeste primu strat si n-am facut nimica’n cazu asta.

crema  mascarpone o sa fie asa: 250g mascarpone se vor amesteca cu 125 ml sherry care-a stat la frigider aprox. o juma de ora in compania sucului de la doua lamii verzi si-a  50 g zahar pudra. dupa hotarita amestecare, crema va sede cel putin o ora in frigider, apoi va fi depusa’n cupele de cioclata.

cupele se vor oglindi probabil intr-un coulis de fragi, si ornate cu …cu…eh, mai am 5 zile timp sa ma gindescdscn3500

pentru cit sint de ciobite, nu va fi nevoie sa conving pe nimeni ca (nu)  io le-am facut… ce le mai trebuie’mpopotoneala?!

ha, nî’p al amru  iza  raihc utot esrem ep sod!

 
8 comentarii

Scris de pe Ianuarie 25, 2009 în 1, Ciocolata, mon amour

 

8 responses to “iza

  1. lektor

    Ianuarie 25, 2009 at 6:32 pm

    absolut extraordinar. iar n-o sa dorm bine la noapte. de pofta, evident.

    Apreciază

     
  2. ana

    Ianuarie 25, 2009 at 9:13 pm

    adica ne tii la respect 5 zile?😉

    Apreciază

     
  3. hadean

    Ianuarie 26, 2009 at 6:35 am

    fac şi eu cupe din ciocolată dar am pentru ele nişte forme din silicon (nu, nu din ăla, din alt fel) foarte supermeseriaşe. uite, vezi, mi-am amintit că am uitat unde am pus ultimele pozi cu aşa ceva…🙂

    Apreciază

     
  4. ciocolatacupiper

    Ianuarie 26, 2009 at 9:55 am

    lektor – incearca asa: pune-o seara in cui, iar dis-de-dimineata trimte-o la http://www.marcolini.be/EN/accueil.html,
    sau la http://www.godiva-online-store.eu/en/denmark/belgian-chocolates.htm,
    sau la http://www.dominiquepersoone.be/dominique-persoone-chocolate.asp?taal=uk,
    sau la http://www.neuhaus.be/index_site.htm,
    sau la http://www.leonidas.com/pralines?id=HOMEEN&cid=,
    sau la http://www.callebaut.com/ocen/103,
    sau la….anfen, somnu nu stiu cum o sa-ti fie, dar nimic nu -ti va mai putea rata ziua:)

    ana- pe voi, ca pe voi….da ce ma fac cu mine?

    adi- faine mai sint silicoanele-n bucatarie! mai precis in cuptor, desigur. fain sa fii bucatar in ziua de azi, le ai mereu la indemina;)

    Apreciază

     
  5. lektor

    Ianuarie 26, 2009 at 11:18 am

    uaa…. cum deschid gura, cum trebuie s-o inchid pe motive de umezeala🙂

    Apreciază

     
  6. Sidi

    Ianuarie 26, 2009 at 12:01 pm

    Atiu ed muc ua-it tisei elepuc, rov if etraof enub is, uc atnarugis, etraof etaicerpa.

    Apreciază

     
  7. Nea Costache

    Ianuarie 26, 2009 at 5:52 pm

    V-am nominalizat in concurs:
    http://www.neacostache.com/2009/01/26/blogosfera-in-concurs-fara-canguri/
    O saptamana cu realizari!

    Apreciază

     
  8. ciocolatacupiper

    Ianuarie 27, 2009 at 12:10 am

    lektor-:)

    sidi- ok (ca nu-mi place cum arata drept ko:))

    nea Costache- multumescu-va la fel!

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
