RSS

si cine nu cauta, gaseste

25 Iul

Serial in deocamata doua episoade desfasurate pe parcursu unei zile de sîmbata si alta de vineri , a anului de greata 2008.

Personaje: mai intii un portofel, dup’aia o cheie, de fiecare data jonas si clara, io si alte detalii scenografice

Locu actiunii:

cosmelia cu caddy-uri de supt ferestile lu aldi;

culoaru de dintre rafturile cu faina si derivatele ei , in carfur;

cuibusoru nostru de nebuni(i), mai ales bucataria lui, ca-mi dau io acu seama ca io chiar si musafirii-i tin tot numa-n bucatarie. Chiar si pe aia alesi.

Genericu: shoturi scurte-n care, necronologic, baiatu mamii cauta –si cîteodata gaseste- în aparate de parcare, automate bancare, cabine telefonice, sub mese-n circiumi si pe strada banuti, cît de mici, numa banuti sa fie.

Ilustratia muzicala: abba si pink floyd, plus alte alea, in functie de inspiratia de moment.

 

Episodu întîi.

 

Scena întii.

Take one & two & three: cu oarecare chiu si vai , clara si jonas se urnesc inspre aldi unde se gaseste brinza daneza fara de care reteta de clatite pusa la punct de Pierre Wijnants nu ar reusi.

 

Scena a doua, fara imagini din magazin ca nu facem product placement, facem arta adevarata:

 

Clara vrea sa puna caddy-ul la locul lui.

Clara vede un portofel dolofan sub caddyul din rîndul alaturat.

Clara zice: Jonas, ia tu portofelul ala de jos.

Clara repeta: Jo-nas, ia tu portofelul ala de jos.

Jonas observa si el portofelul si zice ca nu, daca e o bomba in el?!

Clara pune cady-ul ei la loc, ia jetonul, îl baga in buzunar, îsi trage rasuflarea dupa neomenescu efort, si zice: Jonas, în aldi nu vine lumea cu bombe in portofel, ia-l de jos si hai sa-l ducem la casiera. Sau la politie, ca acolo trebuie sa dam declaratie despre unde, ce si cum,  pagubasu o sa afle numele nostru ,si poate ca o sa vina sa ne recompenseze pentru fapta noastra.

 

Cu viteza luminii inmultita cu aia a lu Schumacher pe circuitu din Adelaida –sa zicem, ca tot visez io la australia-, Jonas ridica portofelu.

Amîndoi îsi încaleca bicicletele, înreptîndu-se înspre iesirea  parcarii.

 Pîna la ea, se hotarasc sa dea mai intii pe acasa, sa lase brînza pe care, cînd se vor intoarce ei de la politie , o vor gasi in forma de clatite.

 

Scena a treia:

 

Jonas da buzna in bucatarie, arunca cutiile cu brînza pe masa, bîlbîie gîfîit ceva despre politie, portofele, bombe.

 

In curte, Clara calareste bicicleta ei si –o tine pe a lui într-un oarecare echilibru cu piciorul drept si cu mîna stînga; nu stim de ce nu invers, de ce nu altfel, dar nici nu ne intereseaza, bine ca e artistic. Si cu asta, basta..

 

Io las mixerul in pace, ies ca o gazela dupa Jonas care o zbughise afara, si cer c-o voce calda si-un ton întelept lamuriri de la clara.

 

Ea descrie scena (a doua, da?) cu un lux de amanunte redat in film prin flash-backuri cu un Jonas chinuit (si chinuind-o pe sora-sa) de (cu) imagini cu politisti neincrezatori in spusele copiilor, cu copii -de aceea- ajunsi în celula de arest, pagubasi monstruosi caci lipsiti de orice intentie recompensatoare, mama ingrijorata ca de ce întîrzie odraslele atîta.

 Ilustratie muzicala: Beethoven. Cum cu ce? Cu Eroica.

 

io ma lamuresc.

Si zic: sîmbata e doar un politist de servici, portofelu o sa ajunga cel mai devreme luni la pagubas, hai sa cautam cartea de identitate c’acolo e si adresa omului, si-i dam telefon sa vina sa-si ia grija de-acilea.

Scena a patra: cotrobaim, ne miram de colectia de carduri de client –si daca ar avea saptamîna paispe zile, si tot nu stiu cind o avea femeia asta timp si chef sa intre in atitea magazine-, dam telefon, femeia vine si-si ia portofelu (a carei absenta inca n-o remarcase), da Clarei vro cinci euro, ea zice ca lasati, femeia zice ca ba da, ba da, ati merita mai mult da nu mai am decît o hîrtie de 50, ochii lu clara zic pai da-o p’aia, mîna ei ia maruntisu.

Femeia pleaca multumindu-mi mie, ca Clara il cauta de-acu pe jonas prin gradina, unde cauta nici el nu stie ce, numa sa nu asiste la delicata scena a reward-ului. Baiat sensibil, mînca-l-ar mama!

Clara îi da mai putin de jumate din bani pentru ca, fara ea, Jonas nu ar fi luat portofelu.

si-i mai ia inca ceva in putinu ala, pentru efortu depus de ea intru lamurirea lui civica.

El e multumit si-asa.

 

Generic final cu secvente -pe negativ- din episod, pe muzica de “da mama cu biciu-n mine”, in interpretarea Mea. Acustic.

 

Episodu al doilea. Si ultimu. Si mai scurt. Sper.

Scena întîi:

Set: carfur, mai dimineata decît e-acu

Ilustratia muzicala: pentru ea, nu-mi pare rau ca zice americanu ca o sa dispara carfur din belgia

Generic: pai tot ala ca si la episodu întii

and action!:

Io caut gris si ma abtiu sa nu cumpar fainurile pe care numa cind le vad si mi se face pofta de pîine de-aia adevarata, framîntata cu mîna (dupa ce s-a’nvîrtit si kenwood umpic , recunosc!).

Doi pasi mai incolo, clara si jonas se holbeaza la o cutie cu praf de budinca. ofteaza plictsiti.

Discuta.

Discuta din ce in ce mai aprins.

Clara: “mama!”

Io: “nu!”

Clara: “maa-maaa!”

Io: “nu! nu budinca, nu cacaturi! Da?”

Clara: “e o cheie de masina aici pe raft si jonas nu vrea s-o ia s-o duca la casiera.”

Io: “ce marca? A, peugeot? Deci nu-i a noastra. De ce nu vrei jonas sa faci o fapta buna?

Jonas: “…si de unde sa stie casiera a cui e cheia? Si de unde sa stie pagubasu pe cine sa recompenseze, daca i-o dau casierei? Si de unde sa stiu ….a, pot sa ies in parcare, sa vad cine se cauta prin buzunare si injura…si de unde sa stiu ca nu o sa creada omu ala ca i-am furat eu cheia… mai bine o lasam aici, s-o gaseasca altcineva”

Fond muzical: tina turner cu ui dont nid anazar hirau

Io: ideea cu parcarea nu e chiaaar aasa de rea, dar mai simplu e sa o dai casierei…si-apoi, matale-ti e gindu numa la recompense? Cum sa lasi cheia aici? Da cineva din greseala cu sutul in ea si ajunge pe subt raft de unde n-o mai scoate nimeni un an. Pune-te si tu in loc omului ala care nu are cum isi porni masina, ia zi, ti-ar conveni sa fii tu ala si sa nu te ajute nimeni?”

Jonas: “…cheie de rezerva..”

Clara: “mongol, cît sa-ti mai zic ca esti un mongol radical defect?! Numai tu ai fi in stare sa umbli cu cheia de rezerva la tine!! Prinsa în portcheiul cu toate celelate chei, mai mult ca sigur! “

Mie mi-a pierit pofta de pîine.

Io fac iar apel la empatia lui: “ deci: ai pierdut cheia, nu ai cheie de rezerva. Stii ca nu poa sa fie altundeva decît in magazin. Banui ca cineva o s-o gaseasca, întrebi la casiere, cauti tu printre rafturi, si nimic! Cum naibii pornesti mai copile masina? Pune-te in situatia asta, si-ai sa intelegi de ce tre sa te comporti acu ca un om, nu ca un pom!”

Jonas: “ pai leg firele de la contact…ca-n filme!”

Generic final: prim plan cu io, satisfacuta de jumatea de kil de faina de hrisca, de ideea ca clara stie sa dea comenzi/spuna la altu ce si cum tre, de bombaneala lu jonas”..nu stiti de gluma…pfff…pfff…si nici nu vreau budinca. Na!”

 

END ZA OSCAR GAUZ TU….ala de-a avut rabdare sa ajunga acilea.

 

One response to “si cine nu cauta, gaseste

  1. sidi2u

    Iulie 30, 2008 at 10:39 pm

    Fain. Daca gasiti numerele la loto sa mi le trimiteti, sunt ale mele… LOL🙂

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: