RSS

de ce

29 Iun

n-o sa faca baiatu mamii cariera in diplomatie:

– penca ai sai colegi de clasa raspund  „excursia la parcul de distractii”/ „saptamîna sportiva”/”saptamîna alimentatiei sanatoase”  la intrebarea „ce ti-a ramas intiparit in minte din anul scolar, si de ce ?”, iar el zice ” venirea doamnei invataoare Mieke, care l-a inlocuit pe domnul invatator care nu mai stiu ce boala are, dar bea apa multa. pentru ca ea ne-a lasat sa lucram în colturi  [lucru individual, sau in grupuri de max. 4 persoane, pe teme date de invatatoare, sau alese de catre elev(i).  paranteza, care-mi  apartine, e rodu prelucrat prin sinteza al lamuritoarelor detalii primite raspuns la intrebarea „da ce facusi nerodule, de-ai stat o juma de zi la colt?”], si asta e mai interesant decit felul cum preda domnu invatator”.

raspunsu asta, impreuna cu cele la „cine esti tu?” si „cine este el?”, sta-nscris -întru suvenir de amintire a ultimei clase de scoala primara- in fiecare „caiet al absolventilor”,  la care s-a lucrat in fiecare vineri a ultimului trimestru, in timpul orelor de lucru manual. de unde, vinerea a devenit  ziua preferata a baiatului mamii, si  nu numa din motiv de program redus si  relaxant, cît mai ales penca domnu’nvatator era full-time boln…liber –bon, acu, daca tot am ajuns aci: omu’ vrea sa iasa la pensie inainte de termen.  cred si io ca s-o fi saturat sa seada 40 de ani tot numa’n clasa a sasea- , nu ca’n timpu saptamînii, cind il inlocuia doamna Mieke doar dupa amiaza.

despre cine este el, adica baiatu mamii, majoritatea copiilor i-au scris in caiet ca-i un baiat amuzant. pentru una dintre colege, e cel ami bun baiat pe care l-a cunoscut ea vrodata (banuiam io ca nu-mi povestetste el tot ce face la scoala), iar Ayoub s-a intrebat ce-o sa se faca fara fara Jonas, acum ca drumurile li se despart, cine ii mai da lui sfaturi bune? ( oare, sa se urce in masina lu tata-sau si sa dea drumu la motor -frina de mina nu era trasa, schimbatorul de viteze in treapta a doua… cu totul, pagubele au putut fi  tercute cu vederea. prin gaura din gard-  o fi fost sfat de la Jonas? nu m-ar mira.)

despre cine este el, adica chiar  baiatu mamii, baiatu mamii a scris ca nu-i plac orele de religie, ca unii zic ca e portar bun, ca nu stie ce vrea sa se faca dar o sa se gindeasca la asta, doar are timp, ca vrea un cîine, si sa-l duc la stadionul clubului din Bruges „daca tot merg pina acolo sa -l vada mama pe cîntaretul ala trist, am uitat cum il cheama, pentru ca  nu-l da niciodata pe MTV si TMF”. 

despre cine este amigo  Miguel, baiatu mamii n-a scris nimic. a desenat un drac cu pantofi puma , tricou D&G, ciuf incarcat de gel, coada legata cu fundita adidas, si pantaloni armani (ARM- pe un genunchi, ani pe celalat). si a mai desenat si un inger linga un sac plin cu acadele. Miguel rîdea cind mi-a aratat caietul, da el ride si cind il pedepseste mama-sa, asa ca am ris si io. despre cum ii vede baiatu mamii pe ceilalti colegi dde clasa, el zice ca nu-si aminteste ce-a scris. si parca nici mie nu-mi vine sa-mi imaginez . 

 

da de ce are totusi sanse maxime s’ajunga baiatu mamii politician : penca se’nfinge numa la ce-i mai bun, alege portia cea mai mare, rade tot , iar daca-i scapa si  se plinge ca-l doare burta, pareaza pareri si presupuneri despre lacomie scotindu-l vinovat p’ ala de-a pus prea multe fructe in frisca:

de ce poza de mai jos?

penca ienvitabila tragedie s-a abatut asupra alor noastre  nesaturi  si cratite: s-a sfîrsit sezonu sparanghelului! cine mai pofteste, cine mai doreste, sa se grabeasca’nspre raionul cu congelate din supermarket. in ceea ce ma priveste: adio, si n-am cuvinte! spre deosebire de Clara si Jonas, care au întimpinat cu un „yessss! yes! yes! yessss!” trista veste, si cu priviri chiorîse farfuria de ieri. si de mai sus. cu netarmurita satisfactie, insa, le-am vîrit ziarul de ieri sub nasucurile înca strimb pozitionate fata de farfurie: pe Marte se poate cultiva sparanghel!!! subsolul planetei seamana ciudat de mult cu cel din gradina mea si-a ta, si, mai ales, cu cel din cimpurile unde, someri si pensionati de boala dau teapa fiscului sub privirea atenta si intelegatoare a agriculturii. Samule Kouvanes, cercetator al univesritatii Tufts, pus pe analiza  mostrelor aduse  de Phoenixlander- pe care NASA-l trimisese pe Marte-, a ajuns la „interesanta concluzie ca Marte seamana in multe privinte, dintre care si cele mineralogice, cu Pamîntul… ai putea foarte bien sa cultivi sparanghel pe Marte. cu capsunile , insa, ar fi mai dificil.” In perspectiva lucrului de vacanta la cules de sparanghel pe Marte – „cinci euro pe ora, iti dai seama, într-o zi pot sa-mi cumpar aproape un joc pentru playstation!!”…” daaaa, iar eu , cel putin trei oje!!”-, mironositele-mi si-au golit farfuriile, si-au mai cerut…un ou. 

 

de ce urmatoarele poze: penca  heeeelp, am fost  invadata de trupele  dintate, în  uniforma verde-închis, ale  batalionului  rucola din cadru’  regimentului  varza (sau trebuia invers? deh, dac’am dat bir cu fugitii de la orele de pregatire militara…) al  legiunii  mustarului si-a ridichii. deci, siurtu  don duit et houm, nu planta rucola pe mai mult de’o juma de metru liniar de proprietate închiriata, ipotecata au ba, altfel, pacea, armonia si echilibru din adîncu taranului din tine poate fi serios perturbata, abundenta , fie ea si sporadica,  dupa ani  de nereusite dependente mai ales de  conditiile atmosferice-pai cum altfel? – nefiind înca dovada reglarii nivelului conversatiilor din timpul dinerului, a relatiilor de buna vecinatate, sau mai stiu io a ce alte alea, ca prea m-am lungit la vorba si-am piredut siru… 

deci iata: rucola cu scaloppine alla pizzaiola .sau,  cum s-ar zice:un fel de pizza, dar pentru care tre sa  rumenesti felii de filet  de vitel, in loc sa framînti aluat. in rest, acelasi proces de fabricatie. bineinteles ca se poate folosi piept de curcan -sau pui – in loc de vitel, bineinteles ca sosul de rosii e preferabil sa fie facut din rosii proaspete, si nu desfacut din cutie, bineinteles ca cine-o folosi emmenthal -sau alt cascaval, in loc de mozzarela-  n-o sa trebuiasca sa-i permita constiintei sa-l mustre ( la fel si cind ea s-o referi la rosiile  totusi din cutie ), bineinteles ca usturoi, si bineinteles ca busuioc, dar, mai ales, bineinteles: rucola. cu parmezan. 

apoi: rucola cu creveti gri de marea nordului, avocado,  si salata de (ce sa faci cu atitea) oua.  (poate ca ar trebui stat de vorba cu gainile , ce, ele n-au auzit de pauza de lucru?)

 

sau: rucola cu creveti de rîu, avocado de care uitasem ( deci, însotit in blender , intru consolare, de sour cream, rucola-iar rucola! asa mi s-a parut ca-l aud strigind-, sare himalayana si cinci piperuri)  si cam ultimele pahare care-au mai scapat  intregi zelului debarasator al Clarei .

si-ar mai urma aci cel putin o duzina de poze,  da nu dau de ele acu. rucola in sos de rosii uscate, cu pui si paste fainoase, rucola cu cottage cheese in ravioli, piure de rucola cu peste, piure de cartofi cu rucola  oparita in smîntina, salata de rucola calda, cu  ficat de pui si parmezan… rucola, rucola… buna la digestie, cica…de unde si diareea de vorbe postate, si ne-.   

 

 

One response to “de ce

  1. georgemotoc

    Iulie 1, 2008 at 3:42 am

    Mai intii am vazut pozele. Apoi mi-am inghitit limba, ca sa pot citi. Apoi am citit, am inchis cartea, si am deschis doar la poze: am lins ecranul, deci asa te trec la linkuri in blogul meu. Cu drag!

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
