RSS

lasagna quatro formaggi con spinaci al forno si mamma mia!

23 Mai

se spune ca poti invata  usor o limba straina daca te dragostesti cu o persoana pentru care limba aia nu e straina.  asa e! dupa pasionala  partida  de omor -ups, vreau sa zic amor!-  cu brazda de spanac si -mai ales- cu masina  de paste , am adus pe lume o lasagna vegetariana ( si aproape dietetica -daca nu ar contine litri de smîntina-), careia, spontan, chiar daca doar  dupa consumare, deci acum, iata ca-i pot rosti  numele  la fel de bine ca un Giovanni originale. cu gesticulatie cu tot. ok, sint  inca la nivel de ambalaj de pizza (cu greseli de tipar? tot ce se poa.), dar se confirma zicala sus amintita, si cu asta basta.

dar sa vedem cum am ajuns sa parlato italiano prego grazie:

am facut aluatul, l-am împachetat si trecut asa cum mi-a zis sicilianca de Aurora prin masina de paste, l-am impartit in foi pe care le-am oparit un minut in apa sarata

si le-am pus sa se scurga si raceasca pe ultimele stergare curate din dotare.

pîna , si cit s-a pregatit sufleteste aluatul sa intre in masina de paste, am cules spanac, am oparit un minut spanac,  am racit spanac cu apa rece, am scurs si stors spanac, si la urma de tot, ca daca o faceam la inceput, rau as fi facut, am tocat cit de cit la spanac. si l-am amestecat cu cottage cheese si brinza proaspata de capra.  o treime din compozitia asta am pus-o pe fundul tavii

si-am alternat straturi de foi de lasagna cu  spanac (cu brînze) si cu feta cu smîntina (sour cream), pina n-a mai ramas nimic pe masa, in afara de un teanc enorm de castroane, castronase si cratite goale.

apoi am dizolvat un pic de amidon de porumb in lapte îndoit cu smîntina (sau e invers?), ca oricit ar fi ele de oparite, foilor de lasagna le trebuie umezeala. dar inainte de a o uda , am invelit lasagna cu un strat de  de cascaval gouda

arata ca vai de lume, nu-i asa?

o jumatate de oar mai tirziu, arata asa:

 

zece minute si mai tirziu, arata asa:

 iar in urmatorul sfert de ora nu a mai aratat in nici un fel.

 

L.E. da’ hai sa mai pun o poza, ca prea mi-a lasat amintiri placute

 

 

   

     

 
6 comentarii

Scris de pe Mai 23, 2008 în nici blog fara pîine

 

6 responses to “lasagna quatro formaggi con spinaci al forno si mamma mia!

  1. sidi2u

    Mai 23, 2008 at 12:13 am

    WOWOLEU! In primul rand iubesc gustul spanacului proaspat si apoi home made pasta, nu iti mai spun. Nu am facut niciodata, nici macar taieteii de supa. Uite cum ma pui la treaba. Ar trebui sa pun si eu mana pe o masina de paste. Desi am mancat ca o vaca acu’ vreo 2-3 ore, mi s-a facut o pofta de nu se poate.

    Apreciază

     
  2. ciocolatacupiper

    Mai 23, 2008 at 12:03 pm

    daca iei masina, ia o IMPERIA, e italiana si e buna. nu-i nevoie sa iei toate cele accesorii pt caneloni si ravioli (ca sa ajungi la un pret cu care ti-ai putea cumpara o masina de spalat vase), astea po sa le dai forma si cu mina, sau cu paharu, cum facea mama gogosile, nu? da cel mai bine e sa nu iei masina, ca se’nvata tovarasia cu narav, si -o sa te’ntrebe din doua-n doua zile „mamaaaa, cind mai faci paste?”, tovarasu ala mai batrinu fiind mai cizelat, o sa te atinga la orgoliu si o sa zica „asa ceva n-am mincat nici la mama acasa”…si ce te faci atunci?
    io incerc sa ma salvez acu cu lipsa de spanac, a dat puricii in el, deci gata cu recolta pe anu asta

    Apreciază

     
  3. sidi2u

    Mai 23, 2008 at 4:15 pm

    Problema e ca MIE NU-mi plac pastele. Dar o sa le fac pe plac daca platesc bine.

    Apreciază

     
  4. ciocolatacupiper

    Mai 23, 2008 at 5:23 pm

    las ca faci tu niste tagliatele stropite cu ulei si-nsotite de vro zece ( douazeci..;30…:D) de scampi prajiti cu usturoi si ardei iute, si dup’aia o sa-ti placa pasteleeeee….

    Apreciază

     
  5. sidi2u

    Mai 24, 2008 at 11:07 am

    Le mananc cu feta sau creveti / scampi.

    Apreciază

     
  6. sidi2u

    Mai 28, 2008 at 4:14 pm

    Ce crezi? Soacra-mea mi-a trimis masina de paste prin barbatul meu care s-a intors din Romania acu’ aproape o luna. Sti cand am descoperit? Aseara, in timp ce cautam altceva. Am mai de cu ochii de cutia bine lipita cu banda scotch, dar nu am fost niciodata curioasa sa o desfac, crezand ca e cinestiecepachetpentrucinestiecine. E nemteasca. O voi folosi curand, watch me!

    Apreciază

     

Lasă un răspuns

 
